Saturday, March 13, 2010

~Back On Track Pliss~~

Assalamualaikum wbt n hye2. Dah lama x menulis maka marilah luangkn sikit masa ber blogging=P.

'Treat people the way you want to be treated'. Sounds easy tapi still kadang2 x apply pn dalam kehidupan kn. When I was in the dental clinic for the practical session, tiba2 teringat psal ni. During the practical, we were paired up and checked our partner teeth. At the first round, I was the dentist. Masa tu I try my best la kn ie jaga posteur, guna instrument dengan betul,lighting betul,patient's position ok etc2.

But when it comes to my turn to be the patient, then I realised few things. Bila dah jadi patient dan duduk kat kerusi tu baru la sedar, ada bbrp menda yg perlu elakkan/ ambil perhatian. Contohnya kn, as patient, mesti rasa x selesa kalau instrument tu asyik cam berlaga2 ngan gigi ko ataupun kalau dentist kira gigi dengan guna mirror tu(as in dok ketuk2 mirror kat gigi) sumpah annoying okeh hahaha. ataupun dentist tu cam rapat sangat sampai naik lemas dibuatnya atau dentist tu tny soklan then expect ko jwb dengan mulut ternganga tu ataupun dentist tu x de break langsung dan menyebabkan patient rasa lenguh buka mulut luas2 hehe..see, banyak menda sebenarnya.and these things bukannya ajar dalam lecture pon but we call that common sense..

Jadinya, kalau kita nk orang treat kita dengan baik, kita pn mestilah do the same thing kn dan fikir 'kalau la orang buat mcm ni kat aku, agak2 apa aku rasa eh?' Berbalik kepada case di atas, lepas merasai sendiri pengalaman jadi dentist dan patient, it gives me cam ala2 guideline la, what and how shud i do next time supaya patient rasa selesa dan dapat rawatan yg terbaik! *cehh,,yg tetiba naik semangat apsal?!!*

But still lately, I think I treat certain ppl the way they shouldn't be treated. Some ppl said blame the hormones or the exams or the mice *ni mmg patut kena blame!!* but I think I shud blame myself yg x pandai nk handle bila byk2 menda dtg sekaligus. So, my apologies to ppl yg terkena angin2 emo ku@ terpaksa bersabar when i show cranky face *ini memang x sengaja ye*@when i give you pungent smile =P.. May Allah keep me back on track,ameen..

Exams are just around the corner and we are all the very the nervous la T____T. Banyak gila menda nk baca and yet so little time left. The only happy thing that happened to me is I already bought flight ticket utk balik summer ni, and it's MAS!!!hihii.. Few things to be sacrificed. Sorry utk sesiapa yg ajak pegi jln2 easter la etc2. Love to go tapi daku harus jadi budak nerd this year ye! Semoga Allah memberkati setiap ilmu yg kitorg belajar dan semoga kitorg dapat igt dan keluarkn balik time menatap soalan2 ituh.

p/s: All the best utk penghuni2 kampung aka cutedentistsintraining. Jom study jomm!! Semoga tiada sesiapa lagi yg datang berbaring di halaman belakang rumah kite =P


Sunday, February 7, 2010

~Kuliah Online: ZAKAT~


Mari sama-sama memahami apa itu zakat dengan lebih mendalam. Ibadat yang kita sedia maklum tapi mungkin masih samar-samar tentang hukum dan pelaksanaannya. We are adult and going to give the zakat one day insyaAllah.Mari sucikan harta.Jom join Kuliah Online ni!!
Tajuk : Kewajipan Zakat Dalam Islam
Tarikh : 8 Feb 2010
Masa : 8.30 malam(waktu UK)
Oleh : Ustaz Burhan Che Daud
Medium : Paltalk
Add ID : nurislam10 (Jemputan bermula 7.45 malam)

Tuesday, January 19, 2010

~what happened around us~

Assalamualaikum wbt.

Baiklah,,mari kita lihat apa yg berlaku dlm kehidupan budak dent dalam seminggu dua nih....

Result physio dah keluar...*hurmm*

Dah exam neuroanat n embro n result pn dah keluar..*hurmmmmmm*

Class DEBATE on 15 and 22 Feb.....*speechless*


p/s:tibe2 rs teringin pulak nk amik medic heh....*dental school gile hahaha*

Friday, December 4, 2009

Friday, November 27, 2009

Selamat Hari Raya Aidiladha =)


Cutedentistsintraining ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA utk famili,kawan2,readers dan semua yg mengenali kami..makan sup tulang tu igt2 la kami kat sini yek!!

Kadang2 utk dapatkan redha Allah,kita kena korbankan apa yg kita suka.Tapi itulah namanya pengorbanan kan?Dan insyaAllah kalau kita ikhlas berkorban,Allah akan beri ganjaran yg sewajarnya utk kita;-D

Thursday, November 19, 2009

Done!

Yay!! Finally done with redecorating this pretty-much-dead-blog. After spending nearly the whole night which i was supposed to be studying neurophysiology, here's the end result!! Nice?? Hehe. Felt a bit guilty for abandoning this blog for so so long. Hope to make it up to this dear old blog this way. Btw, i was thinking, the name of this blog '21+17+9.5' was the combination of our units in Castlewhite during first year. But since we're not there anymore, don't you think it's time for us to change the name for this blog as well?? Hmmmm... Whaddya think?

P.S.: I've made a poll at the right side bar for everyone's opinion. Majority wins. =P

Monday, November 16, 2009

Biar betik??!!

Assalamualaikum...juz checked our house electricity bill---15.56 euro....=_='...sedikit hairan,,,jgn nnt tetibe dpt surat bill silap ke ape ke sudeyh..ke mmg normal je bill camni sebulan?? dgn laptop yg asyik on,,washing mashine asyik berpusing,,tertido ngan lampu terbuka dan byk lagi pembaziran yg dilakukan jumlah tersebut agak sedkit rasanya..

p/s: terdengar lagu westlife and its NOT from my lappy lalala~